Selasa, 25 Januari 2011

Bayi baru lahir ditemui mati ditikam

KLANG: Seorang bayi perempuan yang baru dilahirkan ditemui mati ditikam, dipercayai oleh ibunya di sebuah rumah sewa di Batu 4, Kampung Jawa di sini, hari ini. Mayat bayi yang berlumuran darah akibat ditikam beberapa kali itu ditemui di atas pelapik plastik dalam bilik air rumah berkenaan.


Ketua Polis Daerah Shah Alam, Superintendan Zahedi Ayob, berkata wanita Myanmar yang mempunyai kad Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Bagi Orang Pelarian (UNHCR) dipercayai melahirkan bayi itu kira-kira jam 9 pagi tadi.
"Wanita berusia 23 tahun itu dikatakan melahirkan anaknya bersendirian dan menyembunyikan diri dalam rumah sewanya. "Polis mendapat panggilan pada pukul 12.45 tengah hari daripada orang awam yang mengesyaki sesuatu berlaku di rumah suspek," katanya di sini, hari ini. 

Beliau berkata, wanita itu ditemui dalam keadaan lemah dalam rumah itu dan polis turut menemui sejenis objek tajam yang dipercayai diguna dalam kejadian itu. Mayat bayi berkenaan dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) di sini untuk bedah siasat, manakala wanita terbabit yang ditahan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan bagi membantu siasatan kes itu, juga dihantar ke hospital yang sama untuk rawatan. 

Sementara itu, jiran wanita terbabit, Mohamad Salim Nur Syuri, 35, berkata semalam beliau melihat wanita itu masih mengandung. "Semalam saya lihat perut besar, hari ini sudah kempis dan pagi tadi saya nampak bahagian belakang dia penuh dengan darah," katanya.

sumber : Berita Harian

7 comments:

E.d.Y berkata...

pergghhh..zalim betul..xsuka la cite2 macam ni...kesian kat baby2 tu

Afzainizam berkata...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kajang Pak Malau kajang berlipat,
Kajang hamba mengkuang layu,
Dagang Pak Malau dagang bertempat,
Dagang hamba Tumpang lalu

wehhhhh gilerrrr punya orangggg.... zalimmmmm sangat..... aku lagi tak suka kalau bab bunuh-bunuh, rogol2, dera dera....

manusia dah hilang pertimbangan betoiii

mie berkata...

salim!!
tengok wajahnya pun xsampai hati nak pukul bayi2 ni

Mohd Ridhuan berkata...

@ abg E.d.Y

tau xpe...memang zalim sngat...

Mohd Ridhuan berkata...

@ Afzainizam

manusia sekarang ramai dah hilang pertimbangan...
tu yang berlaku macam2....

Mohd Ridhuan berkata...

@ mie

tiada kasihan kat bayi bila nafsu merajai tindakan...

Meera berkata...

Tak patutnyaaa....:'(