Sabtu, 22 Januari 2011

10 gajet terbaik untuk lelaki

1. Blackberry 

Telefon pintar Blackberry ini menjadi pilihan hampir semua jejaka. Selain kelebihannya boleh berinteraksi, ia juga boleh digunakan untuk melayari laman sosial. Kelebihan Blackberry yang sangat digemari adalah ia mempunyai perisian SMS yang ditawarkan secara percuma. 





2. I Phone 
Kelebihan telefon ini bagi jejaka adalah kelebihan sistem dalam permainan video. Ramai yang memilihnya kerana I-Phone mempunyai perisian terkini selain aplikasi yang menyenangkan. Bentuknya yang kecil membolehkan pemakainya senang membawa ke mana saja. 


3. Samsung Galaxy Tab 
Salah satu gajet terkini yang baru dipasarkan. Tergolong dalam kategori ‘Android’, Galaxy Tab adalah gabungan antara telefon pintar dan ‘Notebook’. Bentuknya yang kecil sedikit dari I-Pad membolehkan pengguna melayari internet dan berkomunikasi dengan mudah. 


4. PS 3 
Sebut apa saja permainan, pasti menyeronokkan dengan permainan terbaru Playstation 3 (PS 3). Ia menjadi pilihan utama dalam permainan video dan antara permainan yang digemari sudah pasti FIFA 11. Kelebihannya adalah ‘joystick’ PS 3 menggunakan sistem ‘wireless’ yang sangat menyenangkan.

5. PSP 
Bagi mereka yang selalu sibuk dengan kerjaya atau pelajaran, ini adalah gajet yang terbaik untuk dimiliki. Bentuknya yang kecil dan boleh dibawa ke mana saja dapat menenangkan tekanan melalui permainan video. 


6. Kamera DSLR 
Sudah menjadi satu ikutan kini setiap jejaka akan mahu memiliki kamera DSLR tidak kira jenama apa sekalipun. Semua orang boleh menjadi jurugambar profesional jika tahu cara penggunaan kamera ini. Pasti banyak gambar menarik dapat dirakam sebagai kenangan. 


7. I-pod 
Bosan tiada apa aktiviti yang hendak dilakukan, dengar saja muzik dari I-pod. Mempunyai pelbagai saiz memori membolehkan kita menyimpan beratus-ratus muzik. Tidak kira jenis lagu, asalkan sedap didengar ia boleh disimpan di dalam I-pod. 





8. Macbook 

Macbook adalah komputer bimbit yang popular di kalangan jejaka yang kreatif. Segala aktiviti boleh dilakukan dari segi kerja hingga hiburan. Saiznya yang nipis senang dibawa dan dimasukkan ke dalam beg, tidak membebankan. 



9. Guitar Hero 

Tidak perlu lagi ‘jamming’ bersama rakan-rakan di luar. Jika tiada kemahiran pun boleh menjadi pemain gitar handalan hanya dengan bermain ‘Guitar Hero’. Pilih saja lagu apa pasti dapat dimainkan. Jejaka yang meminati muzik akan menjadikan ini antara koleksi gajet pilihan. 



10. Ipad 

Ipad semakin menjadi pilihan walaupun harganya agak tinggi dari gajet yang lain. Tapi jika sudah mempunyai keinginan, harga tidak menjadi penghalang. Perisian yang ada dalam Ipad adalah yang terbaik untuk dimiliki. 


sumber : berita harian

nota : dalam banyak-banyak tu, yang paling aku suka yang no 6 kamera DSLR...harap-harap tercapai...amin.

12 comments:

Wan Ahmad Izudean berkata...

yeah..jom beli DSLR sama2..
hujung tahun nie insyalah dapatlah memiliki sebijik dslr

noraim berkata...

utk lelaki jek? utk perempuan? hihi.

Mohd Ridhuan berkata...

@ Wan Ahmad Izudean

hehehheh...
jom....insyaallah...amin..

Mohd Ridhuan berkata...

@ noraim

untuk perempuan pun boleh gak...
hehehhehe

Mr. Swift berkata...

Kalau lah dapat. huish. -__-'

Mohd Ridhuan berkata...

@ Mr. Swift

sama la...kalau dapat gajet2 mcm ni...
xtido mlm la...
uuhhuhuh

Dari Kelate Ke Copenhagen berkata...

TQ for listing my wishlist..
nak beli..duit nak korek kat mane..huhu

mie berkata...

fuh!!
memang mau meliki semua..
tapi xmampu..
ehheee

ahsfantasy24 berkata...

camera dslr tu yg paling
macho..hehhee~

Mohd Ridhuan berkata...

@ mie

di mana ada kemahuan...
di situ boleh dapat....
ikut kemampuan...

Mohd Ridhuan berkata...

@ ahsfantasy24

setuju sngat...
camera dslr paling syok...
ehhehhehehe

Mohd Ridhuan berkata...

@ Dari Kelate Ke Copenhagen

sama2...
kumpul sikit2 lama2 boleh beli la...
ehhehhehe