Khamis, 5 Mei 2011

Blind Date Untuk Yang Bujang Sahaja


1. Dapatkan maklumat selengkapnya tentang calon pasangan. Misalnya kalau anda tahu dia suka makan ayam goreng,maka bolehlah anda mengajaknya singgah ke restoran segera yang menyediakan hidangan kegemarannya. Tidaklah nanti dia termangu-mangu bila dipelawa makan nasi kandar sedangkan dia tidak menyukainya.

2. Tanyakan pada siapa yang memperkenalkan Blind Date anda itu tentang orang yang diperkenalkannya. Jika dia tidak boleh menjawab dalam masa satu minit, batalkan sahaja. Orang yang kenal pun susah nak dibaca isi hatinya, apa lagi orang yang sangat TIDAK dikenali!

3. Cubalah dulu menghubung bakal pasangan anda melalui telefon. Dengan ini anda boleh mengenali suaranya hinggakan tirai misteri mulai tersingkap sedikit demi sedikit.

4. Bawa teman kalau gugup. Tak apa kalau anda tidak kelihatan yakin diri buat seketika. Yang penting, percakapan mesti lancar dengan adanya teman anda itu.

5. Jangan beri kesan negatif. Misalnya, belum apa-apa sudah bertegang leher tentang sesuatu topik. Keadaan ini petandanya tidak baik pada hubungan seterusnya.

6. Pakailah pakaian yang selesa. Tidak perlu formal, sebaiknya pilihlah yang santai.

7. Agar pertemuan berjalan lancar, pilihlah waktu siang untuk bertemu. Anda tidak akan terburu-buru tetapi jangan berlama-lama kerana masing-masing perlu ke pejabat. Atau lebih baik pilih hari cuti.

8. Bersikap manis kerana perasaan setiap orang itu sukar diukur. Biar pun ternyata anda tidak menyukainya, teruskan bermanis muka.



sumber : jodoh4u.com

12 comments:

Cik Ezy berkata...

lame dh xblind date dgn pkwe2 chatting..
haha

Aimifiqa berkata...

best jgak kalo dipraktikkan ni.wee, thanks for the info :)

Ini Kisah Tia berkata...

whoaa ! bahaya blind date ni . hehe

Afzainizam berkata...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
diy cat spray dashboard kereta

kadang tu kita terburu-buru mengungkap isi hati... gelojoh walhal kita belum saling menghalusi perangai masing-masing...

kalau ade jodoh tak kan lari gunung dikejar

cik pha berkata...

jalan2 tertgok profile,xsanngka orang kelate..hhehe ok2 bernas punya tunjuk ajar pasal blind date heeeeeee :)

Mohd Ridhuan berkata...

@ Cik Ezy

kantoi r...
slalu blind date...
uuhuhuh

Mohd Ridhuan berkata...

@ Aimifiqa

praktis...
hehehehhe
terima kasih...

Mohd Ridhuan berkata...

@ Ini Kisah Tia

hehhehhe...
bahaya jangan buat...

Mohd Ridhuan berkata...

@ Afzainizam

jangan terburu2...
masa perkenalan membibitkan keserasian..
insyaallah de jodoh xkemane2...
hehehhehe

Mohd Ridhuan berkata...

@ cik pha

kelate...
hehehhe...
sharing is nice...
uhuhuuhuh

Milo Ais berkata...

jale2 melawat negeri kelantan..hahhaha

Mohd Ridhuan berkata...

@ Milo Ais

hahhahhaha
terima kasih sudi singgah sini...